روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

 تحویل 250 واحد مسکن مهر قوچان در آینده نزدیک | اشتباه در قرارداد اصلاح هندسی میدان ورزش قوچان


به گزارش قوچان 24 ؛ مجید مفیدی‌فر صبح امروز با تأکید بر اینکه این شهرستان در پروژه مسکن مهر به‌روز بوده و در صورت مراجعه متقاضی و داشتن آورده مالی پیمانکار آمادگی واگذاری دارد، بیان کرد: تاکنون حدود 200 واحد واگذار شده و 250 واحد نیز در حال انجام کارهای اداری بوده که در آینده‌ای نزدیک به متقاضیان تحویل خواهد شد.


وی علت تکمیل نشدن برخی واحدهای مسکن مهر در این شهرستان را نبود متقاضی و عدم رغبت پیمانکار به تکمیل پروژه دانست و تصریح کرد: امسال باید پرونده مسکن مهر بسته شود و دولت واحدهای نیمه‌کاره را تعیین تکلیف خواهد کرد اما تمهیداتی ازجمله حذف شرایط فرم «ج» که دست و پاگیر بوده برای افزایش متقاضی در حال برنامه‌ریزی است.


رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان با اشاره به برخی کمبودهای موجود در مسکن مهر این شهرستان و تأکید بر تعامل میان دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکلات، گفت:  اتوبوس‌ و تاکسی برای انجام رفت‌وآمدهای ساکنین باید بیشتر باشد و واحدهای تجاری نیز برای تأمین مایحتاج روزانه مثل نان در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود.


مفیدی‌فر خیابان‌های فاقد آسفالت را یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر این شهرستان دانست و اضافه کرد: قرار شد پولی تزریق شود تا پیمانکار خیابان‌های فاقد آسفالت و دارای متقاضی را قبل از آغاز فصل بارش‌های پائیزی پوشش دهد.


وی با اشاره به بارش‌های اخیر در فصل بهار امسال و سیلابی شدن کانال نزدیک مسکن مهر، گفت: خوشبختانه در مسکن مهر با سیلاب روبرو نشدیم و این موضوع بیشتر متوجه دیوار ساحلی سمت پادگان ارتش بود که امیدواریم با لایروبی کانال و رودخانه فصلی توسط شهرداری جلوی سیلاب‌های آتی گرفته شود.


اشتباه در قرارداد پروژه اصلاح هندسی میدان ورزش قوچان را قفل کرد


رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان همچنین در پاسخ به سؤالی درباره علت عقب افتادن پروژه اصلاح هندسی میدان ورزش این شهرستان اظهار کرد: مشاور این پروژه آیتم‌های اشتباهی را در قرارداد انجام داده بود و از حدود 5 میلیارد تومان، 2.6 میلیارد تومان پیمانکار عملیات اجرایی داشته و مصالح به‌ کار برده است.


مفیدی‌فر یادآور شد: طی جلسات مکرر در استان و فرمانداری قرار شد قرارداد اولیه خاتمه پیمان خورده و محاسبات و نقشه‌های اجرایی مشاور تکمیل و به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال شود و با تأیید شهرداری و اداره کل به‌صورت ترک تشریفات یا با پیمانکار اولیه یا پیمانکار جدید ادامه کار آغاز شود.


وی با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون مشاور نتوانسته به جمع‌بندی برسد و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز به‌شدت پیگیر این پروژه است، گفت: به‌محض اصلاح نقشه‌ها و تأیید اداره کل و انجام برآورد انعقاد قرارداد انجام و پروژه مجدد شروع به کار می‌کند.

۹۵/۰۳/۲۵
حسین جاهدناوخ