روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

واکسیناسیون 200 هزار رأس دام علیه تب برفکی در قوچان


به گزارش قوچان 24 ؛ علیرضا قدرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان بیش از 420 هزار رأس است که حدود 4 درصد کُل جمعیت دام استان را شامل می‌شود از واکسیناسیون بالغ‌بر 200 هزار رأس دام سبک و سنگین تاکنون علیه بیماری تب برفکی خبر داد.


وی یادآور شد: واکسیناسیون آبله گوسفند و بز 66 هزار و 435 رأس، واکسن شاربن دام سبک و سنگین و تک سُمی به‌طور مجموع 66 هزار و 936 رأس، واکسیناسیون قانقاریا 5 هزار و 760 رأس و واکسیناسیون هاری برای یک هزار و 17 قلاده سگ انجام‌شده و مایه‌کوبی همچنان ادامه دارد.


رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به برنامه‌های واحد مبارزه با بیماری‌های این شبکه اظهار کرد: جمع‌آوری اطلاعات مربوط به بیماری‌های دامی، تجزیه‌وتحلیل آن‌ها برای شناسایی کانون‌های بروز و برنامه‌ریزی و اجرای راهکارهای مناسب در راستای مقابله با بیماری‌ها از جمله این وظایف است.


قدرتی با اشاره به اینکه بیماریابی و اجرای موازین پیشگیری، پیگیری و درمان بیماری‌هایی که باید تحت مراقبت قرار بگیرد جزو دیگر وظایف محوله است، داشتن توانایی لازم برای مقابله با آن‌ها و راه‌های درمان و پیشگیری بیماری را سرلوحه اقدامات واحد مبارزه با بیماری‌های دانست.


وی با یادآوری اینکه این واحد به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه بیماری‌ها می‌پردازد، گفت: برای بهبود عملیات پیشگیری واکسن‌های موردنیاز شهرستان تأمین و نگهداری شده تا با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب به‌منظور پیشگیری از بروز بیماری آن‌ها را بین مراکز مایه‌کوبی شهرستان توزیع شود.


رئیس شبکه دامپزشکی قوچان تأکید کرد: روستاییان و دامداران با رعایت ضوابط بهداشتی از قبیل ضدعفونی و سم‌پاشی جایگاه دام و آهک پاشی و جلوگیری از تردد دام‌ها به دامداری‌ها و جایگاه‌های نگهداری دام نسبت به کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیردار و مشترک اقدام کنند.


۹۵/۰۳/۲۵
حسین جاهدناوخ