روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

نماینده مردم قوچان در مجلس :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ جلسه شورای اداری قوچان گرامیداشت یاد شهیدان دباغ با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ، حجه الاسلام طباطبایی امام جمعه شهرستان ، هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ، علیرضا قامتی فرماندار قوچان و جمعی از مدیران کل استان و شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
در این جلسه هادی شوشتری نماینده مردم در مجلس اظهار داشت : یکی از مطالبات مردم این شهرستان طی سال‌های اخیر ارتقاء فرمانداری قوچان به فرمانداری ویژه و سه دهستان آلماجق، مزرج و شهرکهنه به شهر است.
وی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن مشهد-بجنورد-گرگان یکی از اولویت‌ها و حلقه مفقوده شمال شرق کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: قطعه اول این پروژه از مسیر گلبهار تا قوچان باید صورت بگیرد که نیازمند پیگیری استاندار خراسان رضوی است.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو شهر در خراسان رضوی به مرحله فینال ایجاد واحد پتروشیمی رسیده‌اند، تصریح کرد: جلسات مختلفی در این زمینه برگزارشده و با توجه به تأمین خوراک و آب پایدار قوچان از نظر مطالعاتی شرایط بهتری دارد که هزینه اولیه اجرای این پروژه 1.2 میلیارد یورو است.
شوشتری با بیان این موضوع که می‌توان با 600 میلیون یورو در مرحله اول این پروژه را آغاز کرده و استاندار استان باید نگاه جدی داشته باشد، عنوان کرد: خط میانه سد تبارک به تصفیه‌خانه قوچان باهدف تأمین آب پایدار شرب خط در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که دو طرح خط مستقل و ترکیبی مدنظر است.
وی با اشاره به اینکه کارخانه دوچرخه‌سازی و کاشی این شهرستان مشکلات عدیده‌ای دارند و مستلزم آن است که استان برای تأمین سرمایه در گردش و توسعه این صنایع ورود پیدا کند، تأکید کرد: در پسابرجام با حضور هیأت‌های مختلف خارجی در کشور و استان روبرو هستیم که با توجه به موقعیت این شهرستان از نظر جغرافیایی دفتر جذب سرمایه‌گذاری خارجی آورده‌های این هیأت‌ها را برای شهرستان مدنظر قرار بدهند.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که بافت اقتصادی این شهرستان کشاورزی بوده و بنیاد مستضعفان زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در زمینه دام‌پروری و کشاورزی قوچان دارا است، یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته تحت عنوان آمایش سرزمینی در خراسان رضوی کارکرد این شهرستان به‌عنوان شهر هدف برای زائران در مسیر رفت‌وبرگشت مشخص‌شده که باید نگاه ویژه‌ای به مبادی ورودی و خروجی قوچان صورت بگیرد.

منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۵/۰۵/۱۸
حسین جاهدناوخ