روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

8 روستای بخش مرکزی قوچان با بحران آب روبرو هستند/آبرسانی به 16 روستا با تانکر 

سرپرست امور آبفای روستایی قوچان گفت: 61 روستای قوچان تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی قرار ندارند و از این میان 8 روستای بخش مرکزی دچار بحران آب شده اند.

به گزارش قوچان خبر، هادی بهمن یار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: 8 روستای بخش مرکزی قوچان از جمله کهنه فرود، آق کاریز، آبشوری، مجتمع سهل آباد، مجتمع آبگرگ، اورته چشمه، ناوخ و کلاته ملو در بحران آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه یک سوم روستاهای قوچان تحت پوشش آبفای روستایی قرار ندارند،  ادامه داد: 122 روستای این شهرستان تحت پوشش آبفا بوده و از نظر کمیت و کیفیت آب آشامیدنی مشکل خاصی ندارند اما 61 روستایی که تحت پوشش این اداره قرار ندارند با مشکلات کمی و کیفی آب روبرو می باشند.

وی افزود: پراکندگی روستاها و برداشت آب شرب برای مصارف کشاورزی در فصل تابستان، آبرسانی به روستائیان را تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل شاهد قطعی آب در برخی از روستاها می باشیم.

بهمنیار با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به 10 روستای تحت پوشش و 6 روستای غیرتحت پوشش این اداره با تانکر انجام می شود، خاطر نشان کرد: باتوجه به استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی و بحران کم آبی، آبرسانی به 16 روستا از جمله اکبرآباد، کهنه فرود، شغل آباد، حصار، یوسف آباد، حسن آباد و ناخ با تانکر در حال انجام است.

سرپرست امور آبفای روستایی قوچان در پایان ابراز امیدواری کرد: باتوجه به تصمیم دولت برای اختصاص 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی به بخش آب و فاضلاب روستایی، امیدواریم در آینده ای نزدیک ضمن تحت پوشش قرار گرفتن روستاهای باقی مانده،  مشکل آب شرب روستاهای قوچان نیز حل شود.


۹۵/۰۶/۰۹
حسین جاهدناوخ