روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

۵۰۲ طرح و پروژه ی عمرانی تا پایان دولت یازدهم در استان به بهره برداری می رسد

استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی و تعامل مدیران جهت تحقق سیاست های دولت تدبیر و امید در استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در دیدار با فرمانداران شهرستان های استان با اشاره به اقدامات موفق دولت در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جهش چشم گیر شاخص ها در مقایسه با دوره ی مشابه قبل از آن، اظهار داشت: این امر به مدد سیاست های صحیح، تلاش و هم افزایی مسوولان در رده های مختلف مدیریتی حاصل شده است.
وی با اشاره به اتخاذ رویکرد اعتدال، تدبیر و امید آفرینی در اجرای برنامه ها، افزود: این رویکرد باید در دستورکار تمام مسوولان استان به ویژه فرمانداران قرار داشته باشد و از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی برای شتاب بخشیدن به روند توسعه ی استان تاکید کرد و گفت: کسب موفقیت در عرصه های مختلف در گرو همکاری صمیمانه ، هم افزایی و تلاش همه قشر ها است .
رشیدیان یکی از شاخص مهم دولت یازدهم را عقلانیت و تدبیر همراه با اعتدال دانست و تاکید کرد: این دولت ضمن حفظ استقلال و عدم وابستگی به جریان خاصی در کشور، از تمامی گروه ها اعم از اصولگرا و اصلاح طلبِ معتدل، استفاده کرده است. 
وی خاطر نشان کرد: به مدد این همدلی و استفاده از ظرفیت ها، شاهد اقدامات موثری در کشور و استان بوده ایم به گونه ای که علاوه بر اقداماتی که تاکنون برای کاهش بیکاری، رونق تولید و صنعت صورت گرفته، 502 طرح و پروژه ی عمرانی تا پایان دولت یازدهم در استان به بهره برداری می رسد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این 9 هزار میلیارد تومان پروژه ی اقتصادی نیز با کمک دولت، بانک ها و بخش خصوصی تا پایان این دولت در استان افتتاح خواهد شد که سهم قابل توجهی در شتاب توسعه دارد. 
رشیدیان با بیان این که 563 میلیارد تومان از مطالبات استان در بخش های مختلف اعم از پروژه های ملی، ملی استانی شده و مصوبات سفر، در قالب اوراق و اسناد بانک اسلامی در حال نهایی شدن است؛ گفت: با ورود این منابع به استان شاهد رونق مضاعفی در حوزه های گوناگون خواهیم بود. 
وی افزود: این منابع، علاوه بر بودجه های سنواتی است که برای جذب و تخصیص 100 درصدی آن تلاش می شود و فرمانداران نیز در این راستا نقش تعیین کننده ای دارند.  
استاندار خراسان رضوی خواستار تعامل سازنده ی فرمانداران با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و ائمه ی جمعه  در شهرستان ها شد و خاطر نشان کرد:  استفاده از مدیرانی توانمند و حرکت بر مدار شایسته سالاری و لزوم بهره گیری از قشر های اثر گذار و نخبگان در راستای توسعه همه جانبه ی مناطق مختلف استان، باید مورد توجه قرار داشته باشد.
وی با تاکید بر ارتقای رضایت عمومی در جامعه گفت: مدیران بایستی از انتقاد سازنده استقبال کنند زیرا نقد منصفانه، زمینه ی رشد و تعالی امور را فراهم خواهد کرد .
رشیدیان توزیع متوازن امکانات در اقصی نقاط استان را از مصادیق توجه به حقوق شهروندی برشمرد و تصریح کرد: انطباق تمام برنامه ها و طرح های توسعه ای استان با اسناد بالادستی از قبیل سند توسعه و آمایش ضرورتی اجتناب ناپذیراست.
استاندار خراسان رضوی رونمایی از منشور حقوق شهروندی را یکی در همین راستا دانست و افزود: حقوق شهروندی شکل ملی حقوق بشر و در واقع تفسیری ملی از مفهوم عام و جهانشمول است که از متن کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی در حوزه حقوق منشا گرفته و اکنون در بعد داخلی حقوق در قالب قوانین داخلی تجسم یافته که بهترین منبع الهام بخش آن احکام نورانی دین مبین اسلام است.
وی با اشاره به قرار  گرفتن در آستانه ی ورود به سال جدید میلادی و انتخاب مشهد 2017، اظهار داشت: اگر چه مراسم افتتاحیه ی این مهم، در چهارم، پنجم و ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد ولی عملا از 11 دی ماه سال جاری، پایتختی فرهنگی جهان اسلام به مشهد منقل می شود که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم. 
 رشیدیان به موضوع انتخابات سال آینده ی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و بر لزوم زمینه سازی برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند، با شکوه و حضور حداکثری تاکید کرد. 
استاندار خراسان رضوی با بیان این که فرمانداران باید مراقب باشند که وارد فضاهای حاشیه ای و اختلافات نشوند؛ گفت: باید از استفاده از امکانات دولتی بر له یا علیه کاندیداهای مختلف به شدت پرهیز شود.
وی با بیان این که پس از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ ساماندهی و مدیریت آسیب های اجتماعی به عنوان یک اولویت با جدیت دنبال شده است؛ افزود: این مهم باید با جدیت در استان دنبال شود و فرمانداران باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند. 
رشیدیان خواستار تدوین برنامه ای اجرایی در شهرستان ها برای مدیریت، ساماندهی و کاهش آسیب های اجتماعی شد و گفت: این موضوع باید با جدیت دنبال شود.  
  بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار، اولویت دادن به اتمام پروژه های نیمه تمام، استفاده بهینه از منابع انرژی و ساماندهی مسکن مهر از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در جمع فرمانداران شهرستان های استان بود.
 


  
۹۵/۱۰/۰۴
حسین جاهدناوخ