روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

فرماندار قوچان خبر داد :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان ؛ نشست خبری علیرضا قامتی فرماندار قوچان با اصحاب رسانه با موضوع بررسی مسائل سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... شهرستان قوچان در محل فرماندار برگزار شد .

 علیرضا قامتی ظهر امروز در این نشست خبری با بیان اینکه پروژه دارای تعریف مشخصی بوده و باید ردیف بودجه داشته باشد، اظهار داشت: برای موضوع پتروشیمی قوچان که چندین سال گذشته کلنگ زنی آن توسط مسؤولان آن زمان صورت گرفته بود هیچ پروژه‌ای تعریف‌نشده و موضوعیت آن منتفی است.
وی بابیان اینکه روند تغییرات مدیریتی در قوچان بر اساس شیب ملایم و ضرورت‌ها صورت گرفته است، گفت: اگر در آینده تغییرات مدیریتی صورت بگیرد بر اساس ارتقاء مدیریتی مدیر قبلی بوده و تاکنون نیز انجام‌شده است.
 
رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با امام‌جمعه قبلی این شهرستان پیرامون مزار شهدای گمنام، بیان کرد: طی بخشنامه ابلاغی هیأت امنایی برای این موضوع شکل و مصوب شد تا طی 45 روز طرحی برای آن ارائه شود که پس از تأیید طرح روند اجرایی آن آغاز شد.
قامتی با یادآوری این مطلب که این طرح اعتبار کُددار نیست و باید از محل اعتبارات شهرستانی تأمین صورت بگیرد، تصریح کرد: فاز اول این پروژه تهیه نقشه‌ها، طرح و اجرای سازه پروژه بوده است که تمام‌شده و از شهریورماه نیز تاکنون به دلایل جوی امکان ادامه فعالیت عمرانی وجود ندارد و نمی‌توان با توجه به مباحث مالی زمان مشخصی را برای اتمام مشخص کرد.
 
وی با بیان اینکه در ابلاغیه بودجه، کمیته‌های برنامه‌ریزی شکل و مراحل طی شد، تأکید کرد: 95 درصد پروژه‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان مورد تصویب قرار گرفته و مبادله موافقت‌نامه‌های آن نیز انجام‌شده است
وی ادامه داد : با اشاره به بودجه 13 میلیاردی تملک دارایی‌های این شهرستان در حال حاضر میانگین جذب اعتبار شهرستان در حدود 30 درصد بوده که روند پیشرفت پروژه‌های شهرستان نیز به تناسب جذب این اعتبارت در همین حدود است و روند کند اجرایی بیشتر پروژه‌های شهرستان به دلیل برودت هوا و عدم امکان اجرایی آنها بوده است.
 
فرماندار قوچان درخصوص آخرین وضعیت کارخانه دوچرخه سازی نیز با تأکید بر این موضوع که جلسات متعددی میان مدیر این کارخانه و کمیته اقتصادی استان برگزار که درمجموع به این نتیجه رسیدند که این کارخانه به سرمایه‌گذار واگذار شود، یادآور شد: سرمایه‌گذار چندین مرتبه از کارخانه بازدید و جلساتی نیز برگزار کرده و دیدگاه‌های کارشناسی خریدار و فروشنده مکتوب شده است.
قامتی اضافه کرد: طی تعاملی قرار شد کارشناس رسمی دادگستری برای این کارخانه قیمت‌گذاری را انجام بدهد و هم فروشنده و هم خریدار باید از این موضوع تمکین کنند و این فرایند واگذاری و قیمت‌گذاری به‌طورقطع چند ماه طول خواهد کشید.
وی بابیان این مطلب که پروژه مجتمع فرهنگی و هنری قوچان 20 میلیارد ریال اعتبار از ماده 180 داشته که 65 درصد آن یعنی 13 میلیارد ریال تخصیص پیداکرده است، گفت: 12 میلیارد ریال آن مربوط به اجرای بخش فونداسیون بوده و مابقی در بخش طراحی هزینه شده که باید این بخش از منابع دیگری به‌جای محل پروژه هزینه می‌شد.
 
رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به آخرین وضعیت استادیوم این شهرستان در پارک نشاط، بیان کرد: این سرمایه نباید مستهلک‌شده و معطل بماند و پیشنهادی برای سکو گذاری در ضلع شرقی در فاز دوم داده شد اما در فاز اول هنوز 15 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نهایی نیاز دارد که اعتبارات استانی و شهرستانی پاسخگو نخواهد بود.
 
قامتی درپاسخ سئوالی مبنی بر انتقادات از خدمات رسانی اورژانس 115 و نیز درمانگاه بیمارستان موسی بن جعفر (ع) افزود : میزان زمان رسیدن اورژانس 115 در این شهرستان به صحنه کاهش پیداکرده اما تقاضاهای مردم برای استفاده از خدمات افزایش داشته است و رویکرد دولت نیز در حوزه سلامت به‌ویژه کاهش سهم هزینه بیمار از 37 درصد به 8.5 درصد یکی از دلایل بالا رفتن رغبت و انگیزه مردم برای توجه بیشتر به‌سلامتی شده است.
وی با یادآوری این مطلب که گاهی اوقات میزان مراجعه مردم به درمانگاه بیمارستان موسی بن جعفر(ع) به 350 نفر می‌رسد، ادامه داد: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان بالای 90 درصد بوده که دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام آمادگی برای ساخت بیمارستانی جدید توسط بخش خصوصی در این شهرستان را کرده است و تا دهه فجر نیز دو هزار مترمربع افزایش زیربنا در حوزه بهداشت و درمان قوچان را شاهد خواهیم بود.
 
فرماندار قوچان با اشاره به این موضوع که 75 روستا تاکنون گازرسانی شده یا در حال گازرسانی است، اظهار داشت: طی برگزاری جلسه‌ای با هیأت مدیره شرکت گاز مصوب شد تا کلیه روستاهای بالای 20 خانوار که شرایط گازرسانی رادارند این اقدام صورت بگیرد که محورهای عمارت، یدک و جوزان جزء این پروژه‌ها خواهد بود.
قامتی با بیان اینکه شرایط اقلیمی در چهار ماه پایانی سال از اول آذر تا پایان اسفند در مناطق سردسیر اعمال می‌شود، گفت: اقلیم گاز قوچان طی مصوبه‌ای از اقلیم دو به یک تغییر پیداکرده و شهروندان در قبوض آینده گاز خود این تغییرات هزینه‌ای را شاهد خواهند بود.


    
منبع : روابط عمومی فرمانداری قوچان
۹۵/۱۰/۰۴
حسین جاهدناوخ