روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

روستای ناوخ شهرستان قوچان

به وبلاگ روستای ناوخ شهرستان قوچان خوش آمدید

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی


جلسه استقبال از زائرین پیاده حرم رضوی به منظور ارائه خدمات مطلوب به خیل مشتاقان ولایت در دهه پایانی ماه صفر در محل فرمانداری قوچان برگزار شد .
در این جلسه رجایی نیا معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قوچان ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) و هفته بسیج با اشاره به تدبیر حضرت امام (ره) در ایجاد بسیج مستضعفان در سال 1358 آن را یک فرهنگ و تفکر دانست که همه اقشار جامعه اعم از نظامی و غیر نظامی را شامل می شود و به زمان و مکان خاصی تعلق نداشته وگروه و جریان نیست .
ایشان با اشاره به نقش و تاثیر ارزنده و موثر فرهنگ و تفکر بسیجی در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت این تفکر به خوبی توانست باعث پیروزی مردم ایران بر نظام سلطه جهانی که از آستین رژیم صدام خارج گردیده بود شود . لکن امروز هم ما در جبهه دیگری که دشوارتر از جنگ سخت دیروز بوده قرار داریم .
جنگ نرم امروز تفاوتهای زیادی با جنگ سخت در هشت سال دفاع مقدس داشته  ، امروز دشمن از درب های مختلفی از جمله اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی سیاسی و حتی مذهبی وارد شده و در حال جنگ با ماست لذا امروز بیش از گذشته نیازمند این تفکر و فرهنگ هستیم .
رجایی نیا تصریح کرد :

همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند بسیج و فرهنگ بسیجی ارتباط بسیار زیادی با واقعه و قیام کربلا دارد امام حسین(ع) در قیام عاشورا با تمام داشته های خود وارد شد، بسیجیان نیزدر هشت سال دفاع مقدس از همه داشته های خود برای مقابله با دشمن گذشته اند.
ایشان در ادامه با اشاره به اقدامات قابل قبول و مطلوب شهرستان در خدمات رسانی به زائرین پیاده حرم رضوی در سال گذشته به تشریح برنامه ها و اقدامات ضروری در این راستا برای سال جاری پرداختند . از مهمترین اقدامات لازم در این راستا می توان از شناسایی مکانهایی ایمن به عنوان منزلگاه و توقفگاه ، پیش بینی مسیر ایمن برای تردد و هدایت زائرین به حرکت در مسیر های مشخص شده ، نظارت بر خدمات ایستگاههای صلواتی و توزیع اقلام نزوری ، ارائه خدمات و نیازمندیهای ضروری ، ارائه خدمات بهداشتی ، درمانی و امدادی ، انجام اقدامات تأمینی ، نظامی و ترافیکی ، انجام  اقدامات مشاوره های فرهنگی ، دینی و مذهبی  ، ثبت نام زائرین شهرستان و برنامه ریزی برای بازگشت ایشان و ... بوده است که مورد تأکید ایشان قرار گرفت .
ایشان در پایان با اشاره به ضرورت توجه به نقش تاریخی حضرت زینب (س) در قیام عاشورا و برگزاری همایش بزرگ زینبیون در شهرستان برای سومین سال متوالی خواستار همکاری کلیه ادارات و نهادها در این راستا شدند.
 


منبع : روابط عمومی
۹۳/۰۹/۱۰
حسین جاهدناوخ